Правила оцінювання виконаних завдань

  1. "Рядоговоріння"

       Інструкція: назвати по черзі пори року та (після відповіді на питання) дні тижня. Дозволяється допомога, якщо дитина недостатньо розуміє часові поняття (без порядкового перерахування)

       Оцінювання:

       1) правильна відповідь на два запитання - 0 балів

       2) правильна відповідь на одне запитання - 2 бали

       3) немає відповіді на жодне запитання - 3 бали

 

  2. "Ритми"

       Інструкція: відстукати олівцем по столу ритми з довгими та короткими паузами - прості ритми, а після успішного виконання першого завдання, виконаного без помилок, складні ритми

       Оцінювання:

       1) правильне виконання двох завдань - 0 балів

       2) правильне виконання відстукування простих ритмів - 2 бали

       3) не виконано жодного завдання - 3 бали

 

  3. "Повторення цифр"

       Інструкція: повторити за логопедом ряд, що складається з трьох цифр. Далі переходять до повторення ряду з чотирьох цифр. Наступне завдання полягає у повторенні цифр за  у зворотньому порядку (логопед називає цифри 1,2, а дитина повинна сказати 2, 1 (ряд з 2, 3, 4 цифр)

       Оцінювання:

        1) сума оцінок за першу та другу половину завдань більше 6 - 0 балів

        2) кінцевий результат за сумою оцінок дорівнює 6 - 2 бали

        3) кінцевий результат за сумою оцінок менший 6 - 3 бали

 

  4. "Правий - лівий"

      Інструкція: підняти ліву руку (починають саме з лівої), покажи праве око, ліву ногу

       Проба Хеда

       Інструкція: доторкнутися лівою рукою до правого вуха, правою рукою до лівого вуха, покажи лівою рукою праве око

       Оцінювання:

       1) виконано обидва завдання - 0 балів

       2) виконано тільки перше завдання - 2 бали

       3) не виконано жодне завдання - 3 бали

 

  5.  Складання оповідання за серією малюнків

       Інструкція: скласти розповідь за сюжетними малюнками (якщо виникають труднощі, логопед ставить запитання)

       Оцінювання:

                       Якість побудови оповідання:

       1) розповідь складено самостійно - 0 балів

       2) розповідь складено за запитаннями - 2 бали

       3) називання окремих предметів замість розповіді - 3 бали

                       Розуміння причинно-наслідкових зв'язків:

       1) пояснення дано вірно - 0 балів

       2) пояснення неповне - 1 бал

       3) пояснення немає - 2 бали

       Кінцева оцінка дорівнює сумі першої та другої оцінок

 

Остаточний висновок складається: у разі обстеження дітей віком 6-7 років оцінюються завдання "Рядоговоріння", "Повторення цифр", "Ритми". Сума балів більша 5 свідчить про схильність до дисграфії. Під час обстеження дітей віком 7-8 років з мовленнєвою патологією ФФНМ, ЗНМ, ринолалія оцінюється завдання "Рядоговоріння", "Повторення цифр", "Ритми", "Правий - лівий", "Оповідання за малюнками". Сума балів більше 5 свідчить про схильність до дисграфії.